Concept Fotohokje.nl

In 2014 ontstond dit concept uit een samenwerking tussen Paul Bouwman en Nils Vos. Het idee van foto’s maken en direct een printje krijgen bestond al maar nog niet in deze vorm. De techniek en het idee was er. Maar hoe zorg je dat je onder de aandacht komt en wat maakt jouw product zo speciaal? Vragen waar een marktintroductieplan antwoord op zou geven.

On- en offline communicatie

Wat maakt dat mensen zich een photobooth herinneren? Vroeger op treinstations vond je hokjes waar je pasfoto’s liet maken. Dat kon beter. Een unieke fotostrip met een logo, namen van een bruidspaar, of een pakkende boodschap zijn voorbeelden die we makkelijk hebben gerealiseerd. De offline communicatie is geregeld maar hoe trek je dit online door? Middels een touchscreen scherm aan de buitenkant van het Fotohokje bestaat de mogelijkheid jouw foto direct te delen. Een subtiele vermelding van de website maakt de exposure compleet.

Branding

We spraken al over de gepersonaliseerde fotostrip maar we deden meer. De authentieke uitstraling van het hokje kon worden vervangen door een geheel gebrande booth. Slechts een van de voorbeelden. Vandaag de dag zijn er veel voorbeelden wat de branding voor opdrachtgevers uniek maakt.

  • Greenscreen
  • Windmachine
  • Timestamp in opdracht van 538
  • Met een e-book op de foto voor de Bibliotheek
  • Veroudering filter

Personeel

Op iedere locatie, op ieder feest is een medewerker aanwezig. Dit zorgt voor extra aanspraak, accurate probleemoplossing en natuurlijk marketing. Mensen genieten van het product maar kunnen nergens informatie vinden. De host kan direct vertellen wat alle mogelijkheden zijn en zodoende is het balletje steeds harder gaan rollen. Direct marketing op locatie.

Enorme vraag

Het concept werd met recht een directe hit. Destijds nieuw in de markt maar het bleek een unieke gimmick op een bruiloft, bedrijfsfeest, babyshower of een verjaardagsfeest. Al snel besloten we daarom meerdere Fotohokjes te gaan bouwen. Hedendaags staat de teller op 20 photobooths in deze uitvoering. Als je de techniek onder de knie hebt kun je het ook in andere vormen gaan bouwen.

Fotobusje en Fotospiegel

Festivals, daar moeten we wat mee. Door het enorme aanbod aan buitenfeesten werd besloten een verrijdbare photobooth te bouwen in een oude Volkswagen T2A uit 1970. Festivals als Decibel Outdoor passeerden jaarlijks de revue maar ook Lakedance maakte kennis met een andere variant van het concept.
Kledingzaken, daar moeten we wat mee. Van top tot teen op de foto zodat je direct jouw outfit kan checken. We sloten een deal met Shoeby en bij elk jubileum of gelegenheid werd er een heel weekend een spiegel geplaatst. Het hele land gingen we door met deze nieuwe vorm van foto entertainment.

Nieuwste concept: Pasfotohokje

Natuurlijk, pasfoto’s maken kan al snel bij een Primera geregeld worden. Maar Corona gooit aardig roet in het eten. En trouwens; hoe irritant is het als je naar het gemeentehuis moet voor een nieuw paspoort maar je kan daar geen foto maken? Pasfotohokje werkt eigenlijk heel simpel, een stroompunt is genoeg en kan langere tijd op locatie blijven staan. Bij het St. Antonius ziekenhuis staat al geruime tijd een booth om foto’s van werknemers te maken. Deze worden direct geupload en in het smoelenboek geplaatst. Maar tijdens de huidige pandemie worden er ook stickers gemaakt zodat patiënten kunnen zien wie er achter het masker schuilgaat.

Door constant op zoek te gaan naar nieuwe concepten blijf je onderscheidend. Your Strategeeks helpt met brainstorms en uitvoering van concepten. Op korte termijn wordt er een uniforme marktpenetratie ingezet om nog meer mensen kennis te laten maken met dit fenomeen. Heb jij ook behoefte aan een uniek concept? Neem dan contact met Nils op.