TikTok voor bedrijven

TikTok is een social media platform wat je in de gaten moet houden. Het platform heeft inmiddels namelijk al meer dan 4 miljoen gebruikers. En ook in Nederland wordt het steeds groter. Maar hoe zet je TikTok in voor je bedrijf?

Want geschikt is het zeker! Je bereikt er de jongere generatie mee en het is voor jou als organisatie de kans om een leuke, authentieke kant te laten zien. Let wel op, directe sales zal uitblijven maar je bouwt wel aan de brand awareness en je bouwt merktrouw op.

TikTok in de marketingstrategie 

Tof als je TikTok wil meenemen in je marketingstrategie. Doe van te voren wel goed onderzoek naar de doelgroep op TikTok. Zit jouw doelgroep er op, dan is het zeker de moeite! Want als je up-to-date wil blijven met de nieuwste TikTok trends, ben je al snel 5 tot 10 uur per week bezig met het creëeren van content.

Hierbij 7 tips om te starten met TikTok als organisatie

Enthousiast en je wil alvast starten, doorloop dan deze 7 tips:

  1. Start met een professioneel account; zo krijg je inzicht je in je statistieken zoals de doelgroep, het bereik, aantal weergaven, aantal (ont)volgers en andere interessante statistieken.
  2. Verplaats je in de doelgroep; denk bij elke post goed na of de content die je wil plaatsten past bij de doelgroep. Interactie als in likes en views is een goede graadmeter.
  3. Laat zien wat je doet; neem men mee in jouw dagelijkse bezigheden.
  4. Hashtags; ook op TikTok is het gebruik van relevante hashtags belangrijk.
  5. TikTok trends; blijf op de hoogte van de. TikTok trends en probeer hier op in te spelen met jouw content.
  6. Muziektracks; net als bij Instagram is het goed om trending muziektracks te gebruiken.
  7. TikTok influencers; influencers spelen op TikTok een belangrijke rol en hebben een groot bereik. Door met een influencer een samenwerking aan te gaan die bij jouw doelgroep past, bereik je snel veel mensen.

TikTok in jouw marketingstrategie

Wil je TikTok graag opnemen in jouw marketingstrategie? Neem contact op voor een kennismaking.

En goed nieuws! Je hoeft niet heel jouw strategie om te gooien, nee…we kunnen het prima implementeren in je huidige plan.