Hero, Hub, Hygiene

Het Hero-Hub-Hygiene-model geeft je een duidelijk houvast voor je contentplanning. Simpel gezegd, het helpt je om je communicatie-uitingen slim te plannen en daardoor bind je klanten. Want je bent consistent zichtbaar en consistentie is de key tot succes.

De 3 H’s

De 3 H’s komen altijd op gezette tijden terug. Dit maakt het ideaal om te verwerken in een contentplanning. Door de onderstaande 3 stappen te volgen, pas je het Hero Hub Hygiene model toe aan je contentkalender.

1. Hygiene

Een sterke contentplanning bestaat uit een goede basis. Daarom begin je met Hygiene. Deze content wordt ook wel ‘help’-content genoemd. Hygiene content helpt bezoekers antwoord te vinden op een vraag. How-to en reviews worden hier vaak voor gebruikt.

Daarom is het een goede eerste stap om na te gaan welke vragen klanten hebben, en hier op een ludieke manier antwoord op te geven.

Ga je aan de slag, bedenk dan vooraf op welk kanaal de boodschap het meeste tot zijn recht komt.

2. Hub

Door vragen te beantwoorden in de Hygiene fase, voelt men zich niet meteen verbonden met het merk. Met het delen van Hub content prikkel je bezoekers om de website te bezoeken of terug te keken.

Zie het als de hartslag van je content, je deelt het in een ritme. Bijvoorbeeld maandelijks, 1x per week op een vaste dag etc. Door de frequente basis is hub content makkelijk in te plannen.

Dus…aan de slag met inspirerende en stimulerende content.

3. Hero

Yes…Hero content is de content waar iedereen het over heeft. Dit zijn de zeldzame momenten in je contentkalender. Dit doe je maximaal drie keer per jaar. Je lanceert bijvoorbeeld:

  • Een event;
  • Een nieuwe product;
  • Een nieuwe dienst;
  • Etc.

Het voordeel is, als je dit plant in je contentkalender, dat je ruim van te voren kunt beginnen met de voorbereidingen. De deadline staat, de taakverdeling is helder. Tijd om te gaan knallen met deze giga campagne.

Ritme in je content?

Wil je aan de slag met dit model omdat je behoefte hebt aan ritme in je content? Neem contact op voor een kennismaking.

Ben je nieuwsgierig geworden naar meer, lees dan hier een andere blog over podcasts.